Prťavý nový Renault 5 nemůže mít menší než 18palcová kola. Už to absurdně prodražuje jeho provoz

17.února | Petr Miler

Prťavý nový Renault 5 nemůže mít menší než 18palcová kola. Už to absurdně prodražuje jeho provoz Nenechte se zmást jeho zdánlivou mohutností, tohle je o 20 centimetrů menší auto než Škoda Fabia. Použití 18palcových kol s pneumatikami o minimální šíři v základu je tedy v jeho případě naprosto absurdní. Zdravý rozum tu zas jednou ustoupil stylu. více zde

Šéf BMW M přiznal, že s novou M5 udělala automobilka velkou chybu, vzala si z ní ale úplně špatné poučení

16.února | Petr Prokopec

Šéf BMW M přiznal, že s novou M5 udělala automobilka velkou chybu, vzala si z ní ale úplně špatné poučení BMW při vývoji nové M5 zvolilo nesmyslné technické řešení a tohle zní jako první projev katarze. A ona to katarze svého druhu je, ale úplně špatným směrem. Automobilka místo toho, aby změnila samotný vůz, změní jen způsob, jakým jej prezentuje. více zde

Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem

16.února | Petr Miler

Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem Ti moudřejší se dokážou poučit z chyb jiných, ostatní jsou odsouzeni k tomu je opakovat. Před tímto stavem experti varovali už dávno a v Nizozemsku nastává do puntíku, přesto neočekáváme, že by si z toho Brusel vzal jakékoli ponaučení. více zde

Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”

16.února | Petr Miler

Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy” Nejde totiž zdaleka jen o zbavování se zaměstnanců. I ti, kteří zůstanou, pocítí úspory na vlastní kůži. A nakonec je pocítí i zákazníci, neboť škrty se dotknou také provedení samotných aut. Je to senzační výsledek roky trvající dřiny, ale tvrdá práce se zjevně vyplatila. více zde

Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak

15.února | Petr Miler

Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak Máme, co jsme chtěli. Tedy, my to nechtěli, většinou společnosti přinejmenším mlčky akceptovaná politika „nerůstu” ale vede přesně k tomu, co jediné místo růstu mohlo přijít - propad. Česko je stále jednou z mála výjimek, ale jak dlouho to ještě bude platit? více zde

I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem

15.února | Petr Prokopec

I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem Říkáte si, že vám turbo ve vašem sportovním autě sice sebralo kus ovladatelnosti a zabilo zvuk i efektivitu při vysokém nasazení, ale aspoň máte výkon a z něj pramenící dynamiku? Ani to zjevně nemusí být pravda. Corvette Z06 má dnes neobvykle motor bez turba a přeplňované Maserati MC20 si maže na chleba. více zde

Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat

15.února | Petr Miler

Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat Tohle auto by si mohlo říkat Parník. Anebo možná Spidervepř, protože jeho výkon od pohledu víc než co jiného připomíná cválání udiveného pilota na divokém praseti. Je evidentně příliš těžké na to, aby při takové jízdě dokázalo rozumně a konzistentně fungovat. více zde

Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes

13.února | Petr Prokopec

Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes Elektrická auta skutečně nejsou žádné novum, začátkem 20. století tento pohon dominoval i díky pohodlnosti, s jakou šlo tyto vozy uvést do chodu. Tento vynález Charlese Ketteringa změnil pravidla hry a elektromobilům už nikdy nedovolil vrátit se na výsluní. více zde

Jedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše

před 55 minutami | Petr Miler

Podívejte se na tu svalnatou příď, o autě řekne víc než tisíc slov. Je to brutalita v každém směru - technicky, vzhledově i dynamicky. A po 16 letech ...

Zavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte

před 2 hodinami | Petr Prokopec

Zavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte Tohle auto mělo přinést samá pozitiva, místo toho je ale zdrojem jednoho zklamání za druhým. O ta se starají i nepochopitelné detaily, kdy jednoduchá ...

Maserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Maserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál Italskému trojzubci loni klesly prodeje o 57 procent. Dno? Kdeže, začátek letošního roku se nese ve znamení propadu prodejů o další skoro polovinu. Zk...

Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU

před 5 hodinami | Petr Miler

Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU Není to žádná raketová věda, však co se asi stane, když lidem omezíte možnosti koupit si levně auta, která chtějí, a místo toho jim vnucujete dražší v...

Muž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km

před 6 hodinami | Petr Miler

Muž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km Někteří lidé jsou nenapravitelní, o tomto to ale platí v tom nejlepším možném smyslu takových slov. Je skoro neuvěřitelné, když jeden člověk najede s ...

Tohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou

včera | Petr Prokopec

Tohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou Číňané prodávají podobná auta za 390 tisíc Kč, a tak jim leccos odpustíte. Audi chce za novou A6 nejméně 1,39 milionu Kč, kdy stěží budete akceptovat ...

Rusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá

včera | Petr Prokopec

Rusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá Poslat tohle mezi lidi chce jistě silný žaludek. A to jste neviděli všechno. Dění na Národní třídě v roce 1989 se najednou zdá jako vrchol humanity - ...

V Nizozemsku ještě víc zpomalí domácí nabíjení elektromobilů, většina lidí prý nic lepšího stejně nepotřebuje

včera | Petr Miler

V Nizozemsku ještě víc zpomalí domácí nabíjení elektromobilů, většina lidí prý nic lepšího stejně nepotřebuje Nizozemská Twilight Saga, jejíž název je do češtiny příznačně překládán jako Stmívání, pokračuje dalším omezením pro majitele elektrických aut. Skoro ...

Někdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla

včera | Petr Miler

Někdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla Škodu v řádu stovek milionů korun způsobili automobilce zatím nedopadení chmatáci, kteří zjevně našli způsob, jak z továrny korejské firmy odvážet tak...

Nepoučitelní: Ford letos zabije Focus ST, ale slibuje, že modely ST a RS se vrátí s tím nejnevhodnějším možným pohonem

včera | Petr Prokopec

Nepoučitelní: Ford letos zabije Focus ST, ale slibuje, že modely ST a RS se vrátí s tím nejnevhodnějším možným pohonem Lze dnes vůbec ještě zástupcům automobilek něco věřit? Ford si už asi stokrát nasypal popel na hlavu kvůli své nesmyslné sázce na elektrický pohon, po...

Carlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč

včera | Petr Miler

Carlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč Probůh, co by to bylo za spravedlnost, kdyby manažer, který přivedl firmu na hranici existenčních potíží, nedostal tučné odstupné? Naštěstí je vše v p...

EU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská

včera | Petr Miler

EU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská Neuvěříme tomu, dokud se to reálně nestane, takové je ale nyní aspoň oficiální stanovisko. Je to na jednu stranu pozitivní zpráva, na tu druhou je ovš...

Sociální sítě plní důkazy až brutální nekvality nových Audi, rychlost úpadku nechápou ani Němci či kovaní fanoušci

včera | Petr Miler

Sociální sítě plní důkazy až brutální nekvality nových Audi, rychlost úpadku nechápou ani Němci či kovaní fanoušci Stačilo pár let a ze značky, která se mohla chlubit jedněmi z nejkvalitnějších vozů vůbec, je výrobce, který ani neumí v jeden celek spojit díly určen...

Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa

15.4.2025 | Petr Prokopec

Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa Pracuje s výkonem až 375 koní, ve standardu má autopilot a když na to přijde, losí test zvládá rychlostí, o které se dnes většině evropských soků ani ...


Živá témata na fóru

zobrazit vše